Нещодавно депутати парламенту в першому читанні ухвалили законопроект про зменшення акцизів на імпортні автомобілі та посилення контролю за “євробляхами”. В чому суть змін та як за новими правилами проходитиме процедура розмитнення, розповідає керівник Кременецького осередку громадської організації “Авто Євро Сила” Роман Тимощук.

Тарифи на розмитнення

Закони №8487 і №8488 є змінами до митного та податкового кодексів. Згідно з першим буде знижено акцизи на розмитнення авто в декілька разів. Тепер акцизний податок розраховуватиметься за формулою: базова ставка помножена на коефіцієнт об’єму двигуна та коефіцієнт віку. Що важливо: для авто з бензиновим двигуном базова ставка дорівнюватиме 50 євро, з дизельним — 75 євро. Проте навіть таке зменшення акцизу за словами водіїв імпортних авто не робить їх доступнішими.

Власник авто на польських номерах Богдан Юр’єв зазначає, що в законопроекті йому не подобається саме ціна розмитнення, передає “Кременець.City“.

“Хочеться дешевшу ціну. Щоб була не 3000 наприклад, бо не кожен українець може собі дозволити, але кожен хоче. Чомусь в Європі така машина коштує 1500 доларів, а щоб їздити в нас офіційно на тих номерах — стає 5000 доларів”, — додає чоловік.

Ще один власник імпортного авто Олександр Мінчук до недоліків законопроекту також відносить ціну розмитнення. Водночас він вважає, що прогрес у питанні “євроблях” став відчутнішим.

Скасування екологічного стандарту “Євро-5”

Одним із компромісних рішень між представниками влади та власниками імпортних авто є скасування екологічного стандарту “Євро-5”, що своєю чергою уможливлює розмитнення автомобілів випущених до 2010 року.

“Водії зможуть завозити автомобілі навіть 90-х років випуску, тобто будь-яке авто, котре має в своєму двигуні інжектор буде доступне для розмитнення в Україні. Це означає, що людина не зобов’язана купляти автомобіль 2010 року, який коштує в Європі близько 6000 євро, а вона зможе купити доступніший транспортний засіб навіть за 1000 євро. Хоча таке авто буде 1997-го чи 2002-го року випуску, але стан його буде належним”, — пояснює Роман Тимощук.

Такий компроміс стане в нагоді особливо тим людям, які хочуть авто на єврономерах, але не готові віддавати за нього надто велику суму грошей.

Водії на “євробляхах” та аварії

Національна поліція повідомляє, що поліси обов’язкового страхування купили тільки 198 тисяч із 315 тисяч водіїв авто з іноземною реєстрацією. Крім того, впродовж минулого року в Україні сталось близько 10 тисяч ДТП за участю таких автомобілів. Проте стверджувати, що водії “євроблях” частіше провокують аварії не можна.

“Те, що власники авто на єврономерах створюють більше аварій є просто наклепом. І абсолютно всі статистики свідчать зовсім про інше. Те, що ми добиваємося якогось обліку автомобіля на єврономерах і влада ніяк не хоче йти на ці уступки, то тут є дійсно проблема. Іноді, якщо неадекватний водій скоїв правопорушення, йому на такому транспортному засобі трішки легше уникнути відповідальності. Хоча всі автомобілі, які є в громадській організації “Авто Євро Сила” зареєстровані в нашій внутрішній базі і ми несемо відповідальність за будь-кого з їх учасників”, — пояснює фахівець.

Як зробити розмитнення доступнішим

Роман Тимощук зазначає, що розмитнення стане доступнішим, коли буде зменшено акциз.

“Якщо влада не буде йти на зменшення акцизу, то ми будемо вимагати взагалі його зняття, а також пільги для учасників бойових дій. Однією з умов буде заборона ввезення транспортних засобів з території країни-агресора, тобто Російської Федерації. Також просимо поширити і законопроект на розмитнення вантажних і спеціальних транспортних засобів”, — додає Роман Тимощук.

Члени організації “Авто Євро Сила” створили перелік правил, які пропонують для внесення у вересні, коли Верховна Рада вийде з канікул. Зокрема в правках йдеться про те, щоб повністю відкинути коефіцієнт віку автомобіля. Це зробить ціну розмитнення автомобіля однаковою, не залежно від того, якого року він був випущений. Роман Тимощук запевняє, що за таких умов людина не зобов’язана купувати новий автомобіль на який в неї не вистачає грошей, а вона зможе купити доступний транспортний засіб і в неї буде можливість його розмитнити за “розумні” гроші.

Законопроекти №8487 і №8488 ще не стали справжнім компромісом між владною верхівкою та власниками авто з іноземною реєстрацією. Як вважають останні, зміни до митного та податкового кодексу є короткочасним, перехідним положенням. Про справжні перетворення можна говорити тоді, коли буде повноцінний закон на постійній основі.

Источник: Автотема