І зійшов сніг…

«А Діма займається лайном собачим», — так можна сказати про Дмитра Федоренка, соціального підприємця, засновника агенції Seventeam, проекту «Мурахи» та онлайн-медіа «Наш Київ». У 2015 році він нетривіально переосмислив здобутки Революції Гідності: одного весняного дня, коли сніг танув під теплим сонцем, Дмитро вийшов на подвір»я багатоповерхового будинку, у якому жив, і подумав: як же тут засрано. «Я зрозумів, що поки ми стоїмо по коліна у лайні, ні про яку Європу не варто й думати», — ділиться Дмитро.

Тоді він примотав до стовпа звичайний пластиковий пакет, який заповнив іншими пакетами, з повідомленням, що їх можна використовувати для прибирання за собаками. До кінця дня пакети закінчилися, а наступного ранку там з»явилися нові, а поклав їх туди вже не Дмитро. «Тоді я усвідомив, що це можна розвивати, це буде моїм проектом. Хтось поклав ті пакети, а отже, у мене з»явилися однодумці — це дуже драйвило», — розповідає Дмитро про старт проекту «ЛавГав», який розвиває у містах культуру прибирання за собаками.

У чому сталість бізнес-рішення?

Створення для широкого ринку високорентабельного продукту (смітники «Собача вбиральня» і біопакети для прибирання за собаками), що просуває соціальний аспект через основний інтерес власників собак — бути красивими власниками. Є можливість створити додатковий напрям бізнесу, пов»язаний із переробленням відходів життєдіяльності тварин.

Про цю натхненну історію Дмитро написав у Facebook, однак зіткнувся з нерозумінням та негативом. У коментарях писали, мовляв невідомо, що засмічує середовище гірше — лайно чи пластикові пакети. Це мотивувало Дмитра діяти рішуче: він знайшов однодумців, які працюють над проектом і досі. Першими «співробітниками» стали його друг Андрій Пікалов та голова ГО «Наш Київ» Катерина Алимова. Разом вони вивчили аналогічні проекти у США та Польщі і почали розробляти перші смітники «Собача вбиральня». Виготовити саму конструкцію допоміг однокласник Дмитра, якого той зустрів випадково і який займався металоконструкціями. У межах експерименту першу партію з п»яти «вбиралень» розташували по Києву. Дозволу на це не питали.

«Мені було плювати, тому що ми діяли в інтересах міста. Якби адміністрації щось не сподобалося і вона наказала б їх демонтувати, ми через партнерські медіа зробили б цей факт відомим, а це створило б для влади більшу проблему. Звісно, зараз ми працюємо масштабніше і намагаємося домовлятися», — розказую Дмитро. У місцях, де встановили перші «вбиральні», кількість власників, які прибирали за своїми собаками, збільшилася з майже нуля до 50%.

Від класичних «Собачих вбиралень» до відповідальної поведінки

Ці перші конструкції ще можна зустріти у Києві, але вони вже раритет. Відтоді дизайн змінювався кілька разів, а портфель продукції збільшився. Окрім класичних «Собачих вбиралень» з контейнером для сміття, розробили спеціальну конструкцію без смітника для місць, у яких не можна викидати відходи, та «прищіпку» з пакетами, яку підвішують у під»їздах. Також є індивідуальний контейнер з пакетами, що виглядає як брелок.

І, звісно, самі пакети. Уже під час виготовлення другої партії «вбиралень» у «ЛавГав» зрозуміли, що проект не лише про чисті подвір»я, але й про екологічний спосіб життя. Нові пакети почали виготовляти з біодеградуючого полімеру, який за три роки у природі розкладається на полімерний пил. Наразі це оптимальне співвідношення ціни та альтернативності звичайним пакетам.

Читайте про переможців конкурсу СТАЛО і голосуйте за кращих на сторінці рейтингу

Щороку компанія продає 300+ конструкцій і 150 тис. пакетів щомісяця. Виробництва розташовані у Дніпропетровській та Київській областях на приватних підприємствах. Клієнти — це забудовники та управляючі компанії, які одразу дбають про весь спектр послуг у новому житловому комплексі, комунальні підприємства та приватні особи. Найактивніше прибирають лайно за собаками в Одесі, Львові та Києві, збільшилася кількість замовлень із Харкова та Дніпра. Як оцінюють у «ЛавГав», у Києві сьогодні прибирають 15-20% власників собак, у межах України — приблизно 5%.

Органічне зростання та зміни

На початковому етапі проекту думали і про перероблення продуктів життєдіяльності собак в органічні добрива. За три роки ідея не втратила своєї актуальності, у ній зацікавлені і комунальники. Головні перешкоди — недостатні для промислового масштабу об»єми відходів та потреба у сортувальній станції, адже містяни сприймають «Собачі вбиральні» як смітники і викидають туди не лише органічні відходи.

Зараз у планах «ЛавГав» кілька задумів. Стратегічний бізнесовий — залучити до партнерства дистрибуційні компанії, що допомогло б швидше масштабуватися у межах України. Стратегічний соціальний — передати проект державі, адже саме вона мала б займатися благоустроєм міста. Тактичний — випустити до президентських виборів два типи пакетів для прибирання із зображеннями агіток основних кандидатів і влаштувати справжнє народне голосування.

Источник: Delo

Оставить комментарий

Пожалуйста, авторизуйтесь чтобы добавить комментарий.
  Подписаться  
Уведомление о