Кожну четверту топ-менеджерську позицію у світовому бізнесі сьогодні обіймає жінка, — про це свідчать дані глобальної доповіді компанії «Грант Торнтон» за 2017 рік. І поки що ці 25% — пік, якого досягли жінки у бізнесі у світовому масштабі. Порівняно із 2016-м цей показник зріс лише на 1%. Але у глобальних звітах стосовно лідерських позицій українських жінок та їхньої участі у бізнесі статистика відсутня. Тож delo.ua разом з інформаційно-аналітичною платформою YouControl провели власне дослідження і отримали декілька цікавих інсайтів.

Інсайт перший

30,6% — саме така кількість жінок серед топ-менеджерів в Україні. Щодо власників бізнесу, то жінок серед них трохи менше — 28,3%. У регіонах цей тренд також зберігається, при цьому і найбільша кількість власниць бізнесів, і менеджерів в Одесі — 30,2% та 29,5% відповідно.Найбільше жінок серед власників мікробізнесу — 28,7%, далі середній — 27,4%, і по 22,7% у малому та великому бізнесі (дані YouControl за 2016 рік). Топ-менеджерів ще менше: у малому бізнесі — 16%, у великому трохи більше — 18,4%, у середньому — 24,9%, найбільше менеджерок у мікробізнесі — 26,8%.

Узагалі, цей тренд у 25-30% характерний майже для усього світу. У Британії, наприклад, вісім років тому був навіть організований рух The 30% Club (кампанія за збільшення кількості жінок до 30% у топ-менеджменті компаній, що входять до FTSE 100).

Якщо ж порівнювати кількість топ-менеджерок в Україні та світі, то у нашій державі показник навіть трохи вище середнього, тому що серед директорів компаній (та інших юридичних осіб) 30,6% — це жінки. Хоча країни АСЕАН (Асоціація держав Південно-Східної Азії) залишають нас позаду із показником у 36%, особливо, якщо враховувати повільність глобальних зрушень (щоб обійняти топову позицію і збільшити показник з 19% до 25% у світовому масштабі, жінкам знадобилось 13 років).

Інсайт другий

Найбільше керівних посад українки обіймають у сфері освіти — майже 70%. На другому місці державне управління й оборона, а також обовязкове соціальне страхування — 52,7%. На третьому — сектор тимчасового розміщування та організації харчування — 43,7%. Далі йде охорона здоровя та надання соціальної допомоги — 43,1%, діяльність у сфері адміністративного та допоміжного обслуговування — 42,5%, операції з нерухомим майном — 36,6%, мистецтво, спорт, розваги та відпочинок — 31,8%. А от у науковій сфері, на відміну від освітньої, жінок вже менше на керівних посадах — 31,7%.

Ще нижча представленність жінок на топ-менеджерських посадах у сферах фінансової та страхової діяльності — 29,3%, інформації та телекомунікацій — 27,8%, оптової та роздрібної торгівлі — 25,4%. А от найрідше жінок можна зустріти серед менеджерів у будівництві — 15,9%, сфері постачання електроенергії, газу, пари та кондиційованого повітря — 15,8% та добувній промисловості — 12,8%.

Освіта лідирує і серед галузей, які українки обирають для заснування власного бізнесу: 48% жінок проти 52% чоловіків, на відміну від США, наприклад. Згідно зі звітом State of Women-Owned Businesses за 2017 рік, в Америці підприємниць найбільше у сфері послуг (салони краси, сервіси за доглядом тварин тощо). Натомість в Україні цю галузь обирає 33,1% підприємниць.

Інсайт третій

Близко 30% жінок серед власників — цей показник властивий не лише для нашої країни. Якщо порівняти дані торішнього глобального дослідження компанії Mastercard, проведеного у 54 країнах, то можна простежити наступну тенденцію: у країнах з високим рівнем доходів кількість підприємниць сягає 22-33% (найкраща позиція у Нової Зеландії), у країнах із вищим середнім доходом — від 8% до 34% (лідирує Ботсвана), у країнах з нижчим середнім доходом — від 3% до 30%. На цьому фоні дуже вирізняються країни з низьким доходом зі своїми показниками — 26,1% (Ефіопія) та 34,8% (Уганда).

Найбільше вражає те, що саме в африканській Уганді найбільше підприємниць. Але для цього є причини. Ванесса Эрогбогбо, голова програми з просування можливостей для жінок у торгівлі Міжнародного торговельного центру (ITC), пояснює: «Якщо в Україні багато жінок намагаються побудувати кар»єру у компаніях та організаціях, то в Африці вони зазвичай самі стають підприємницями. І Уганда перша серед таких країн. Проблема у тому, що у країні не вистачає робочих місць, тож людям нічого іншого не лишається, як створювати власні». Тобто ситуація з Угандою — це радше виняток із правил, і власниць бізнесу більше у країнах із високим рівнем доходів.

Источник: Delo

Оставить комментарий

Пожалуйста, авторизуйтесь чтобы добавить комментарий.
  Подписаться  
Уведомление о